onsdag 10 oktober 2012

"Gymbruden"

Ja, då är det väl inte mig själv jag talar om denna gång...gymma hinner jag bara med lite sporadiskt här hemma för stunden när det inte är käk, blöjbyte, prommenader eller bära runt på sovande bebis, denna gång var det ju lilla Elsa jag syftade på när jag sa gymbrud. Hon har börja uppskatta mer och mer å ligga i gymmet å kika på saker, det är riktigt kul att se hur hon utvecklas och hur fort det går. Hon är fortfarande skvätträdd till tusen så låter nått för mkt eller om ett ljud kommer helt plötsligt så flyger hon till, hon kan till och med snarka till själv och bli skvätträdd. Hihi skrotan!

Annars så vet jag inte vad vi tänkte på när vi köpte en lite tjockare lurv-onepice till henne, storleken vi köpte var 3-4 månader står det...men knappast...hon kan ju typ ha den nu på längden och även om hon hade varit 3-4 månader när hon kunde ha den så skulle det vara December här...vilket är högsommar och därmed knappast i behov av en lurv-overall!?! Haha jaja, som tur va så blåser det en del här så på kvällarna kan hon ha den på sig om vi sitter på balkongen å käkar eller nått. Ikväll gjorde vi det, och eftersom hon är en riktig knähund så provade jag en variant. Satte henne i babyskyddet och gungade henne i några minuter...vips så sov hon under hela middagen och en liten stund till. Inte länge efter middagen, men ändå, vi hann stoppa i oss maten utan att ha henne på armen. Lovely.

Snackar gojja med biet..

Ögonkontakt



Börjar bli lite trött..

NU blev ja less...och mamman är elak och tycker Elsa är ganska söt när hon gråter..hihi

Myser en liten stund i babyskyddet.

Gick inte att rotera bilden, irriterande. Men detta är lurvdressen som hon skulle kunna ha när hon är 3-4 månader? Hmm mitt i sommarn? Nää tur att den passar nu då...med något tunt under så passar den perfekt ute på kvällningen när det är blåsigt å lite ruggigt i aussimått.

Inga kommentarer: