måndag 20 juni 2011

Davids senaste jobbresa: Sydney - Perth - Sydney - Wellington - Auckland - Sydney

Då har David kommit tillbaka efter att ha flängt till Perth och Nya Zealand under de senaste veckorna.
Och ja eftersom att det inte är jag som rest runt med mitt jobb utan David med sitt så är det ju lustigt att jag skriver detta. Tyvärr så har han ju inte lyckats skriva något inlägg själv än, så därför skriver jag ett litet åt honom :)

Hur som hellst så var det ju fantastiskt att han kom hem i tid eftersom både askmoln och jordbävning kunde ha stoppat honom, men då fick jag ett sms från D som sa att går det inga flyg så hyr jag en kajak och paddlar hem. Som tur va slapp vi vara med om det! Han var dock högt uppe i en byggnad kikandes på powerpoints i Wellington när skalven i Christchurch kom så han kände de inte ens :) Powerpointstittande är till stor del det enda de gör på sina affärsresor säger han men det tvivlar jag på, sightseeing har de då hunnit med i alla städer ;) Jag tror i alla fall att ja ska skicka iväg karln på mer jobbresor, särskillt när han har med sig presenter till mig när han kommer hem. Sånt gillas!

Här kommer lite bilder från Perth och Nya Zealand:

Perth

Svarta svanar

Perth 

Perth by night

Wellington 

Fint verkar de i alla fall vara i wellington :)


Svenska kollegorna M och B

2 kommentarer:

Lillpalt sa...

Vad fick du för present? :)

Unknown sa...

En poussom-mössa :) Näe då, ett par fårskinnstofflor..för vi lämnade våra hemma. Trodde de skulle vara varmt i Australien, men inte inomhus ;)