onsdag 22 juni 2011

Nog är det konstigt att säga att det är vinter i Juni?

Ja, som sagt nu har David äntligen kommit hem igen. Nog är det skönt att vara ensam ett tag, men det behöver ju inte gå över styr! Eftersom det var helgdag förra måndagen för drottningen fyllde år och D jobbade då så frågade han sin chef här om han fick fira drottningen på fredagen när han kom hem istället! Jag råkade också vara ledig i fredags så då tog vi vårat pick och pack och åkte till en stor outlet för lite shopping. Som pricken över i'et så är det vinterrea nu, så tänk er halva priset på outletpriset i de flesta affärerna så lyckades vi verkligen fynda. Kul för oss!

Sen blev det väl ett besök på IKEA för att bunkra upp ett lager med sill, knäckebröd, flädersaft, lingonsylt, gräddsås och andra delikatesser. Dalkulla som man är så har jag firat alla mina midsommrar i Leksand, så det blir något nytt...att inte fira hemma. På fredag blir det fest hemma hos oss för davids kollegor, lite svensk mat, dans och dricka för att på söndag åka på riktig majstångsresning. Massa svenska föreingar här nere har arrangerat med majstångsresning, dans, sång och tilltugg, kul att nätverka lite med andra svenskar här nere.

Natten till lördagen blev jag sjuk men behöver kanske inte gå in på detaljer på det, eftersom jag antar att det inte är bara är sjuksköterskor som tål lite som läser denna blogg! Så i lördags blev jag liggandes i solen på stranden, medans david och de andra grabbarna plaskade i vattnet. Helt okey trots sjukdom!

Nu har det gått ett tag sen vi var i fjäll eller skog så vi tog en tripp till Blue Mountains i söndags för en lite vinterdagstursprommenad. Högsta punkten i området, som är ganska så stort ligger på 1215 möh så det är väl inte allt för enormt men tillräckligt tillfredsställande!

That's it, that's all...

Några foton blev de i alla fall...
David och Duncan


Behöver jag verkligen skriva: Vattenfall


Vill man inte gå ner kan man alltid åka

Grymt fashinerad av alla lianer...


Gillar att fotografen är med på bild :)

Inga kommentarer: