tisdag 6 september 2011

Countdown.

Om exakt 20 dagar (oz-tid förstås) så har vi spenderat ca: 26 timmar på ett flyg och är framme i Sverige. Nog måste jag erkänna att det är mer jobbigt nu när det börjar bli så nära, nu vill man bara att veckorna ska springa förbi för att sen gå väldigt långsamt när vi är hemma! Nog känns det skönt att det i alla fall blir 5 kanske 6 veckor hemma. Då är man nog ganska nöjd och kanske till och med är sugen på att åka tillbaka hit till våren och sommaren :) Tror man skulle få mer separationsångest om man bara skulle vara hemma för ett par veckor. Det bästa vore väl om man kunde skicka med alla fina vänner, familj och jobb i en kontainer med ner till Oz sen.

Nu väntar jag på att David ska komma hem från Brisbane, har ett par veckor framför mig med
mycket gräsänkandet då han ska på massa jobbresor. Om jag ska vara ärlig så är det faktiskt ganska skönt att vara själv hemma ibland också, nyttigt att sakna :)

4 kommentarer:

Johanna och Christoffer sa...

Funderar på vilken reaktion jag ska klicka i så istället skriver jag en kommentar =) Mysigt att "prata" med dig idag, det känns att vi har mycket att ta igen så det blir härligt att ses! Få kvalitetstid liksom. Kramkram

Catharina sa...

Härligt för er att komma hem ett tag! Men vilka fantastiska upplevelser ni har! SÅ kul att läsa om allt spännande ni gör, har inte lika fullt så intressanta dagar här i Liden :-)

KRAM!!!

MalinBH sa...

Vist är det bra att längta. mats ska snart på älgjakt så då får vi göra detsamma. eller inte ;) det är ju bara en knapp vecka.
huset blir nog klart i början på nästa år hoppas vi :)

Skön miljö sa...

Tycker att det är promaballerina att Ida kommer hem....mycket nytt att se här! Åh vad skoj det ska bli....träffade Mamma Lena idag också! :-)

Kram från mig