söndag 6 november 2011

Nu är vi tillbaka..

och efter önskemål från en viss Johanna så tänkte jag att jag kunde skriva en lite rad här. David har redan begett sig till jobbet och jag väntar på att strax gå till skolan, spännande de här.  Resan hit gick bara bra, räknade dock ut att det blev 37 timmar från leksand till sydney,  ett stenkast! Såhär i efterhand konstaterade vi båda att vi föredrar att åka via bangkok vilket innebär bara ett stopp istället för frankfurt och singapore. Singapore Airlines var riktigt bra, bra personal och bra service men dock så har thai-air mer benutrymme på sina plan.

Boendet för stunden är på 5 York Street, NSW 2000. Ett lägenhetshotell med diskservice :) Lite annat än va vi är vana med ute i ghettot, kul att pröva på storstadslivet men nog ska vi leta en lägenhet som ligger lite mer avsides än detta.

Vädret kan man ju inte klaga på, i helgen har vi haft kring 30 grader och strålande sol så det har blivit park och strandhäng mest hela dagarna. Nog är vi lite jetlaggade allt, eller så har det otroliga hänt att david ÄNTLIGEN blivit morgonpigg. Vi båda vaknar halv sex på morgonen och är pigga? Jaa, ni läste rätt..inte bara pensionärs-Ida utan även morgontrötta david vaknar och är pigg. Ja njuter så länge de varar.

Näe, nu ska jag knata iväg till skolan men jag lovar att uppdatera så fort som möjligt med lite bilder på boende å sånt kanske.

Ciao.
Utsikt från vardagsrummet, bakom alla hus gömmer sig operahuset.

2 kommentarer:

Skön miljö sa...

inte illa pinkat!
Nu är jag tillbaka i bloggvärlden....få se hur länge jag orkar den här gången.
Saknar dig massor.

Kramen

Johanna sa...

Tackar tackar! Men du, en gång är ingen gång=)