tisdag 29 november 2011

Telefonblogging..

Jaa, nog måste ja erkänna att ja har varit hemskt dålig på de här med bloggande sen vi kom tillbaka. Undra om det är pga:

Jag pluggar ca: 12 om dagen till de där fantastiska provet som ska skrivas den 17e december

Lägenhetsletandet tog ju sin tid utöver plugget också, nu fick vi nycklarna i måndags vilket va riktigt skoj. Nu väntar vi ju bara på möblerna..

Sen råkar ju Australien vara lite som Norge, man ska köpa egen kyl å tvättmaskin..så nu är vi på jakt! Gärna gångavstånd eftersom vi inte har nån släpkärra? Skulle kunna gå å lägga på biltaket kanske å hålla i med varsin hand från fönstret men..nää!

Sen ett litet stressmoment är väl att David åker till Sverige och Malaysia i två veckor from Söndag å ja får sova på liggunderlag, äta på papptallrikar å sitta på golvet, medans han bor på hotell!

Bitter, jag? Nähä :)Nää skämt å sido, jag älskar att sova i sovsäck så mig gör det inget, leva tajkonliv är också min grej. Vi ska faktiskt försöka hinna med ikea en sväng å köpa köksbord. Ryktet går att våran container har kommit till Sydney å ska bara tullas in, så nån vecka får man väl räkna med.

Annars har vi haft ganska lugna härliga helger för att orka med veckorna, sol, bad å läsning! Just ja, David har hunnit med en tripp till Bangladesh också.

Näe, nu ska jag inte skolka mer men ja lovar mer uppdatering snart med lägenhetsbilder å så. Eftersom ja iphonebloggar nu så får ja väl kika va ja har för bilder att lägga upp, ni får väl ursäkta kvaliten.




Sydney Hospital- högklassigt tror ja!


Relaxing på hög nivå.


Lycka när bananerna kostar 19.90kr/kg istället för 100kr/kg


Utsikt från Sydney Tower






Lördagsnöje, reka inför köp..

På återseende,
Ida

Location:Kent St,Sydney,Australien

Inga kommentarer: