söndag 4 december 2011

Potter Street

Jaha, då gör ja ett nytt försök med att skriva. Mitt inlägg ja nyss skrev verkar inte ha konnit upp å inte heller sparats. Potter Street, ja det är där vi bor nu! I fredags checkade vi ut från hotellet å körde vårt sista lass till lgh. Veckan har varit ganska hektiskt för oss båda, förutom skola å jobb packa upp å packa in å shoppa på Ikea så ja i alla fall har bord å stolar att sitta vid i väntan..! Tror david har haft lite ångest att lämna mig här i en halvtom lgh, så han har skruvat möbler frenetiskt! Han är bra han!

Idag hoppade David på planet hem till Sverige, å på fredag åker han till Malaysia. Så när jag vinkat av honom passade jag på att premiärträna i lokalerna vi har, blev ett simpass i en av de 5 poolerna vi har. Valde 25 metern istället för bubbelpoolen, även om den sistnämda lockades mest. Jäklar va ja gillar att ha så nära till träningen, då finns de väl inga ursäkter att inte träna!

En annan bra grej med Waterloo, där vi bor, är att det finns ett stort Coles, supermarket här! De har öppet till 24 varje dag, igår när alla andra va ute på krogen så va vi å handlade, kom hem 23:20 från affärn. De är lördagsnöje det. Förresten, ni må tro att ja blev lycklig när vi hittade något som liknar falukorv på affärn!! Korvälskarida! De smakade ganska likt dessutom.

För övrigt så är vi fortfarande i tvättmaskinsletartagen, har väl inte direkt så mkt erfarenhet vad man ska ha eller inte ha. Någon som har några goda råd. Vi vet att vi vill ha en frontloader å inte en topploader som alla verkar ha här. Kläderna blir ju inte rena! Vi hade ju turen att vi fick ett kylskåp av vaktmästarn i huset.

Igår va jag ju å hämtade min lilla pärla till cykel också. Lycka! Jag vet inte om jag har nämnt det förut men här är det LAG för alla att använda cykelhjälm. Bra tycker jag!

Jo, är det någon ludviking som läser detta och har vägarna förbi något HM innan torsdag så kan ni ju höra av er! Skulle behöva ett par jeans som David kan ta med från LVA :)

Fortfarande inget riktigt internet så de får fortsätta bli bilder från telefon.

Vi hörs! Trevlig andra advent på er alla.


På sin plats...



Köket, de enda möbler vi har..So far, so good!



Falukorvsstekande!

1 kommentar:

Skön miljö sa...

Åh ROSA!
Snygg lya, det där blir bra till slut!
Fast att jag helst sett att ni bott på närmare håll :-)
Leya är avis på cykeln.

Kram