söndag 11 december 2011

Förfirande av Lucia.

Jajjemen, det har jag varit på i helgen. Ett gäng svenska föreningar har ju några event per år här, sist så va vi på midsommarfirandet å nu lucia.

Som alltid så fanns massa mat att köpa, kan ju inte motstå köttbullesmörgåsar när det serveras och inte heller, glögg, must, pepparkakor och lussebullar :)

Jultomten kom till alla barns förtjusning och sen var det ju självklart ett luciatåg med alla barn. Galet söta alltså!

Just ja, sen är det ju även lotteri där. Självklart så måste ja ju bidra å köpa nån lott, i hopp om att vinna någon av de STORA fina korgarna med mat å gosaker...men nej. Jag lyckades vinna en röd filtgrej där man stoppar julkorten i och några sevettringar i filt. Det är iofs våra enda julprydnader så ja ska nog vara tacksamma för att ja vann :)

Idag har jag, Sara och Andreas varit på ikea och bland annat handlat grejer till julafton!

Det blir ju så att vi får fira den här, blir spännande. Man får se det som att det verkligen kommer bli en julafton att minnas när man annars alltid har firat den i ett vintrigt (för det mesta vintrigt) Leksand! Vi ska vara med Sara och Andreas, hans bror med
Familj som är här å hälsar på samt ett par vänner till S och A. De blir skoj!

Här kommer några bildbevis från helgen. Oj va jag ser fram emot att få riktigt internet snart så man får lägga upp lite bilder med kvalite!


Luciatåget


Tomten lär väl börja i tid..


Gott må ni tro..


Söndagsmiddag på IKEA

Hej!

Ida

4 kommentarer:

Catharina sa...

Mysigt! Tur ni får se ett luciatåg där nere oxå för det är ju alldeles fantastiskt fint! KRAM!!!

Johanna sa...

Mysigt...
Men du, jag behöver ju eran adress om jag skulle få för mig att komma förbi eller om jag ska skicka tomten till er...

Anonym sa...

Låter som en mysig helg :) Skumt att fira lucia med sommar ute. Iofs är det inte mycket till vinterkänsla i Sthlm heller :P Vill ha snö!!

Kul att ni planerat jul ihop med goa vänner. Vi kommer sakna dig härhemma :(

Puss från sis!

Unknown sa...

Jaa nog va de mysigt allt, frågan är hur de små liven tyckte de va i tomte- och luciadräkter i värmen :)
Hoppas ni alla får en fin lucia idag. Nog blire konstigt att inte fira jul med er sis, men de kommer ju fler julaftnar som tur är! Kram till er alla!