måndag 23 september 2013

Kalas och Halvmaraton.

I fredags kväll var jag och några väninnor ute på middag. Lämnade barn och karlar hemma, trevligt att komma ut och vara sig själv lite. I lördags var det 1-års kalas som hägrade, Elsas lilla kompis Zara fyllde år och hade kalas. Vi passade även på att ta en promenad i Rose Bay när Elsa skulle sova middag, underbar utsikt över stan därifrån.

Sen var det ju det här med halvmaran som jag sprang. Senast i lördags tvekade jag på att jag kunde springa, var hos kiropraktorn på morgonen som tyckte jag skulle ut och jogga lite lätt på eftermiddagen och se om knäet höll. Det gjorde det, tyvärr så kom "krampkänslan" i vaden direkt när jag började springa. Sen satt den där och kändes som en stor knöl i vaden, fick massage av David på kvällen och bestämde mig att försöka springa på Söndagen ändå. Hade inget att förlora. Nackdelen med löptävlingar här är att de börjar så tidigt för att inte pågå under värsta hettan, så starttid var klockan 06.15. Lite för tidigt att springa för mig :)

Fyra första km kändes ok, både knä och vad höll...sen började det jäklas. Knäet kändes i uppförs- och nedförsbackar och vaden smärtade konstant. Vid 8 km höll jag tyvärr på att kliva av, stannade och stretchade och fortsatte lite till för att se om det funkade. Det lättade upp något, så jag matade på. Kiropraktorn sa att det var inget som jag kunde förstöra genom att springa så jag lyssnade på det. 1.52 kom jag i mål på och är absolut nöjd med det. Nu när man har en tid att slå så är jag riktigt peppad på att springa fler halvmaror, utan skada och kunna njuta av hela rundan.

Finfina tårtor

Igglepiggletårtan. 

Elsa provkör Zaras dockvagn, verkar imponerad :) 

Damerna. 

Lilla födelsedagstjejen. 


Utsikt över stan, operahuset och the harbour bridge fick inte plats. 

Efter målgången vid opera huset. 



2 kommentarer:

Catta sa...

Duktiga du!! Ibland tänker jag på när du berättade att du o David cyklade upp till Södra berget sisådär fem gånger på raken "baraföratt" Inte alla som gör det bara för att man inte har något annat för sig :-)

Ha det finfint!! Kram på dej!

Anonym sa...

Grattis till den stronga insatsen på halvmaran.
Farfar