måndag 27 februari 2012

Fallskärmshoppning

För nån vecka sen så fick D en förfrågan av en kollega om han ville följa med och hoppa fallskärm, eller en förfrågan kan jag nog inte säga att det var... han frågade mer: Passar lördag eller söndag dig bäst när vi ska hoppa fallskärm :) D är väl inte den som är bangen direkt så det är klart han ställde upp. Hoppningen ägde rum i Wollongong som ligger ca: 8 mil söder om Sydney. Mysig liten by vid havet, under hoppningen så hade de utsikt över stränderna och landade på en gräsmatta en liten bit från havet!

Han är lite lustig den mannen, inte nervös för fem öre, hade det varit jag så hade jag klättrat på väggarna! Men nog är det något jag också skulle vilja göra framöver, tror på nått sätt att det är lättare än att hoppa bungy-jump..när jag gjorde de höll jag ju på att ångra mig å åka ner igen, här har du någon som slänger er ut och sköter all teknik :)

Tyvärr har vi förmodligen en skada på kameralinsen eller ett skräp som letat sig in någonstans för vi får en svart prick på många av bilderna. Trisst, men hur som hellst var det ganska svårt att vara fallskärmshopparfotograf från marken :)


Vi

Nu finns det ingen återvändo

Tur att de säljer dessa i shoppen ifall man skulle behöva nått som ger en vingar!!


Ett gäng peppade ABB-are, men visst ser de väl ut som äkta turister med träningsbyxor och midjeväska!

Öva, Öva


Tyvärr så ska ni nog högre upp än så här...

Gillar att man kan läsa detta på baksidan av selarna...

Nog ser väl bussresan ut att bli värre än själva hoppet i denna skraltiga buss..
Visst ser ni att David är pricken ca: 2 cm bakom flygplanet? :)

David

Hela gänget

D går in för landning..



Nog ser de nöjda ut allt..

Nere efter 6 minuter i luften...

1 kommentar:

Linda sa...

Kul!! David är väl inte den som bangar direkt. Ingen kan se så peppad ut som han. Skulle aldrig våga själv :S Kram sis