tisdag 21 augusti 2012

Dagen D?

Då var dagen här, dagen då little på pappret ska komma ut. Men. De vet väl alla att, de kommer när de själva vill. Så ja har själv under hela graviditeten fått för mig att den kommer komma den 25/8 så nu får vi se.



Jag måste väl säga att jag haft en väldigt bra graviditet. Hade lite dålig aptit i början men klarade mig från att spy, hade däremot fyra rötveckor med migränanfall på 16 timmar där ja kräktes en gång i kvarten. MEN. Förutom det har jag ingenting att klaga på. Ingen foglossning, så jag har kunnat träna hela tiden och gör det fortfarande. Har självklart fått lagt av med vissa aktiviteter men gymmar, simmar och går på raska prommenader funkar fortfarande med basketbollen på magen! Halsbränna har ja nästan klarat mig helt utan, förutom de gånger ja har ätit för mkt Indisk mat, men då har jag ju mig själv att skylla på ;) Täppt i näsan har ja iofs varit nästintill hela tiden vilket är något irriterande men det ger sig väl när någon kommer ut antar jag! Sen var det ju bara little som inte ville vända på sig, men det var häftigt att få vara med om det lyckade vändningsförsöket också. Så nu är det bara att vänta på kommande förlossning som jag är grymt peppad inför. Spännande!

I övrigt så har krabaten i magen varit VÄLDIGT aktiv hela tiden och är fortfarande. Försökt lägga in en film här men de verkar inte funka. Kan tro att den tänker slita sönder skinnet och komma ut den vägen i stället, handlar inte så mkt om sparkar..mer att den gnessar runt!

Nä nu ska jag ut i solen och njuta lite tänkte jag.

Over and out!

6 kommentarer:

Catta sa...

Åh vad spännande!! Lycka till med världens mest häftiga upplevelse; förlossning! Jättestor kram till dej o ser fram emot en bild på lill bebisen då den tittat ut :-)

/Catharina

Limpy sa...

Åh så spännande! Lycka till! Kram!

Anonym sa...

Så fin Little mage du har <3 Nu väntar vi med spänning vem som gömmer sig däri. Puss på er <3 Sis

Klara sa...

Du är sååå fin Ida! Väntar med stor spänning på att den lilla goingen vill komma ut :)
Ta hand om dig :) Kramar!

Unknown sa...

Tack va söta ni är tjejer!

Malin BH sa...

LYCKA TILL! Kram