torsdag 11 augusti 2011

6 månader blev 2 år och 6 månader...

Planen när vi åkte hit var att var här i lite drygt 6 månader, vilket skulle innebära att vi skulle åka hem om 50 dagar i nuläget :) Sen blir ju livet inte alltid som man tänkt sig :)

David fick ett erbjudande av ABB-australien att stanna i ytterligare två år med massa fina förmåner och bra lön jämfört med Sverige. Han har även turen att få vara tjänstledig från Ludvika. Men min första tanke och åsikt var NEJ! Dalakär, familjekär och vänkär som jag är så tyckte jag det kändes som en evighet och att det inte ens var rimligt att vara borta så länge, men jag lovade att tänka lite på det ändå.

Fördelarna för oss i nuläget är ju att vi äger inget hus eller lägenhet, vi har inga barn som vi måste frakta runt med, jag har inget fast jobb och med situationen på LT-Dalarna så lär jag inte få fast inom den närmsta tiden heller. Så varför inte...Tiden kommer bara säga swooosh så är vi hemma. Livet är ju ett äventyr så varför inte hänga på när man får erbjudanden som detta. Australien är ju ett fantastiskt land att bo i.

Vi åker hem i oktober för en månads semester och för att samla ihop alla möbler som ska skickas hit till Australien. Sen var väl planen att ev åka hem över jularna men nu blir det så tätt inpå i år så vi får se hur det blir. Under svenska somrarna planerar eventuellt jag att åka hem och jobba ett par månader på ambulansen om de vill ha mig då dvs. Sen så kommer väl lite folk och hälsar på då och då, alla är ju självklart välkomna att hälsa på när värmen kommer här :)

Spännande blir det!

Som sagt, säg bara till om och när ni vill komma och hälsa på så är ni ooootroligt välkomna :)


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer vi kommer,det kan du va säker på,vilken lyx att ha fritt boende och bil och världens bästa Ida och David som Aussieguider. Kram på er

Unknown sa...

Kul! Men, vem är de som kommer? :D Kram Kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Haha det blir en överaskning Ida vilka som kommer ;) vi ska börja skrapa, får väll panta burk haha ;)
Snart ses vi.

Kraaaaaam!

Johanna sa...

Vi kanske kikar förbi vi med, Selma berättade just att hon gärna skulle gosa med en koala... Jo när kommer ni till oss och hälsar på?

Unknown sa...

Burkpantning har jag hört är ganska bra Madde, se på Burk-kurt från Skellefteå :)

Johanna, den där lilla Selma verkar vara en bra tjej som säger sånna saker redan. Vi kommer i mitten av Oktober någon gång, om ni är hemma då :)

Ser fram emot att träffa er alla ovanstående snart, saknar er :)

Kram