lördag 13 juli 2013

Fredagshäng.

Idag mötte vi upp med Jenny och lilla Billie i Botanic Garden! Det är alldeles för sällan vi träffas, men det blir lite svårt att få till det ibland när man bor på helt olika sidor av stan....nackdelen med en storstad!

Lilla Billie är bara 7 veckor gammal, hon är sååå liten! Man glömmer bort att Elsa inte allt för länge sen faktiskt var sådär liten! Nu är hon mer en liten flicka! Vägde henne förra veckan och ligger nu på 8.5 kg och är 76.5 cm lång. Följer båda sina kurvor, 50 procentilen på vikt och 97 procentilen på längden.

Vi tog bussen till Circular Quay där Jenny kom med färjan. Elsa charmade alla på bussen, sitter och stirrar ut folk tills de ler å då drar hon på världens leende själv, härligt att hon inte blivit blyg än! En promenad förbi Operahuset, häng och lunch i parken fick bli våran dag. När det var dags för Elsas eftermiddagslur så passade jag på att ta en promenad hem, 50 minuter tar det från Operahuset och hem!

Fredagsmys för oss blev i form av sovande bebis, wok, chips och cola!

Vi diskuterar ofta hur mycket chips David vs jag borde få! Det blir att jag häller upp hälften var, måste ha en egen skål annars får jag ingenting då David trycker i sig alla sina inom fem minuter och jag har mina under hela kvällen!  När det gäller mat så får David såklart mer än jag, men inte när det gäller snask! David tycker att han borde få mer snask än jag också, då han är kille... men jag tycker att det är fair enough att dela hälften, eftersom att detta är en bonus.

Rätt eller fel?


Mycket smart unge, kan redan läsa skyltar! 

Mäkta imponerad av hästarna

Lilla söta Billie!

Jenny lär Elsa hantera en digitalkamera

Spännande med den där lilla bäbisen alltså..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Borde vara vikt relaterat.....

Unknown sa...

Då borde man väl få mer för att man väger mindre!?