fredag 5 juli 2013

Regn i Brisbane


Förra helgen var vi ju som sagt och hälsade på Isabelle och August i Brisbane! Elsa skötte sig bra på flyget, på vägen upp när jag åkte själv med henne somnade hon direkt och sov nästan hela vägen. På vägen tillbaka till Sydney var hon däremot vaken, men glad så vad gör väl det! Men självklart så regnade till och från nästan hela helgen, vi hade dock fint väder på fredagen när vi kom, men sen var det skurar eller spöregn som gällde. Vad gör väl det när man är i goda vänners lag! 

Vilken strulfia vi har för tillfället, hon vaknar var och varannan natt och är vaken allt ifrån 15 minuter till 2 timmar och har svårt att komma till ro. Gångerna hon vaknar innan det kan ja bara lägga henne ner och pluppa in nappen, men kring två tiden funkar inte detta. Suck! Någon som har nå bra tips, eller är det bara att kämpa på i hopp om att det är nån tillväxtperiod?!

I veckan har vi haft strålande vinterväder så jag och Elsa har hängt på lekplatserna mest hela dagarna. Jag håller även på att försöka träna till City 2 Surf som jag ska springa i början på Augusti. Grymt peppad, bara 1.4 mil så distansen är nog inget att vara nervös för, men ganska kuperat och sen kan jag väl inte skryta att min löparform är på topp efter graviditeten men det tar sig :)


South bank i Brisbane

City

Familjeporträtt

Glaskit


Nog får väl även vuxna roa sig på lekparker...


Elsa och  Lucas utforskar löven på lekparken

Hänger.
Krypa gör man så fort man får chansen...



Nog har hon nypvänliga kinder allt! 



Inga kommentarer: