tisdag 10 maj 2011

Gjort är gjort och kan göras om

Jag har konstaterat att det är nästan skrämmande va tiden går fort, i morgon är det två månader sen vi åkte hemifrån. Det vill säga att idag är det 4 månader och 3 veckor tills vi förmodligen åker hem. Därför är det bäst att fortsätta flänga runt som vi gör. I helgen bodde vi hos I och A inne i Sydney, passade på när jag ändå skulle göra provet där inne i lördags morse.

Ja appropå provet, det är gjort nu i alla fall. Tyvärr så tyckte jag nog att vissa delar var ganska svåra, mycket svårare än alla de test jag övat på här hemma. Om det ändå vore ett sjukskötersketest jag skulle göra, då skulle jag ju känna mig betydligt tryggare. Det är ju nånting jag kan och är intresserad av! Detta är ett akademiskt prov, så en av texterna jag skulle svara på frågor om handlade om hur lärandet i skolan har förändrats under 1920-2000 typ. Ganska luddigt. En annan fråga som tillhörde skrivuppgiften handlade om "environmental problems" och att det är svårt för länder och individuella personer att lösa det, om man då ska ta global hjälp?! Ganska luddigt som sagt! Men men vi får väl se hur det gick. 2 veckor ska de ta innan svaret är klart, så om ni har tummarna kvar kan ni ju fortsätta hålla dom :)

Annars har vi fortsatt hängt på stränderna och surfat, bäst att passa på nu innan vintern gör sig påminnd allt för mycket. Införskaffat våtdräkter och ytterligare en surfbräda har vi också gjort! Så nu kan man plaska i vattnet hela vintern, som kallast sägs det att det kan bli 16 grader i vattnet.

I helgen som kommer åker vi på weekend till Brisbane

Jo, jag vill passa på att säga lite såhär i smyg att David är helt fantastisk :) Bättre karl kan man nog inte få, då vet ni de. Eller karl....joo...han fyller väl 28 nästa fredag så då ska man väl vara karl eller?

Ciao.

4 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Hmm är det David som skriver haha ;) hoppas testet gått bra!! Vore bra om tiden gick fort hos er så no kommer hem (ego jag vet) men stanna här så barnen slutar växa ;)

Kram madde

Jonna sa...

Hej Ida! Kul att läsa om ert liv i Australien. Vad modiga ni är. Det ser underbart ut. Min Jonathan läser faktiskt till sjuksköterska nu, inspirerande att följa din väg att arbeta som ssk utomlands! Han var för övrigt i NZ i en månads tid våren för två år sedan... helt frälst av det landet. Lycka till med allt, kram Jonna

Catharina sa...

Tror säkert att provet gick alldeles strålande! Ska hålla mina tummar för dej!

Kram!

Elin sa...

Karl handlar om manlighet, så det avgör du själv!;) Hoppas ni har det superbra!!