tisdag 31 maj 2011

Vardagsliv, ja de blir faktiskt det här också.

Nu var det länge sen jag skrev och jag vet inte om jag har så mycket spännande att skriva nu heller. Jag antar att vardagslivet har infunnit sig i Sydney. På vardagarna så jobbar vi, ja faktiskt båda två nu. På kvällarna tränas det och de senaste helgerna har vi spenderat på stränderna lärandes surfing. I lördags skrev jag ielts-engelskatest igen så vi får se hur det gick denna gång. Kändes bättre men vad vet man, fick ju bra poäng sist men inte tillräckligt. Går det inte nu så då får de vara :)

Vintern har som sagt börjat komma och jag tror man säger att från och med i morgon, 1 juni så är det vinter här. Ja, det är väl inte som svensk vinter det kanske ni anar, det snöar dock självklart i australien också men då måste man åka till bland annat snowy mountain. Rykterna säger dock att det är otroligt dyrt där så jag tror nog att vi skippar skidåkning i Australien, blir abstinensen för stor så blir det nog Nya Zeeland men jag vet inte om det är värt att åka om man inte får ha sin egen utrustning. Vi får se!

Jag tycker det är fantastiskt fashinerande att lyssna på folk när de pratar om snö här. De pratar som att det är någonting vissa har sett, en gång eller två, men aldrig rört. Jag visade en bild från i vintras när vi var i Sundsvall, sjukt mycket snö, och vi satt ute och grillade korv. De hade ingen som hellst förståelse hur vi kunde sitta ute och att vi inte frös ihjäl. Lika är det när de diskuterar kyla här, de tycker att detta är väl ingenting för oss som kan ha det så kallt hemma. Problemet är att emellanåt fryser jag ju mer här, än hemma men som jag sagt tidigare så är det inomhus den värsta kylan är. Isoleringen och värmen i husen är obefintlig och hemma klär jag ju på mig när det är kallt. Jag går inte runt i bikini i minus 20 grader direkt!

Ha en underbar dag så ska vi ta och skärpa oss när det gäller fotograferandet, mer foto åt folket.

Ciao.

1 kommentar:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Mer foto åt oss ja håller med! Just nu sitter jag å Malte med glass och njuter av värmen!!!! Just det vi har lite värme idag iaf :) men du medans jag kommer ihåg eran adress vore kul att ha ;)

Kram Madde o pojkarna!