tisdag 3 maj 2011

Är det nyttigt att få hela tasmanhavet spolat genom ens huvud?

 
Hoppas ni alla haft en trevlig valborg. Det har vi. Förutom att jag tror verkligen hela Tasman havet HAR spolats genom mitt huvud. På gott och ont tror jag, bra att rensa allt som går att rensa. Bara mina små hjärnceller har lämnats kvar till Engelska-provet på lördag. Eftersom vi gillar det här med att flänga, så kom vi fram till att det var det vi skulle göra på valborg. Vi han i alla fall vara hemma i 2 dagar efter påsksemestern. Det var lite för långt att åka till Åre på avslutningshelgen så denna gång bar det iväg 7 mil söderut från där vi bor, längs kusten till den mysiga lilla staden Wollongong. Där våldgästade vi en annan svensk, beslagtog hans soffa och även en av hans surfbrädor. Vi hade trevligt, så det kan vi ju hoppas att även han hade. Det var en viss skillnad på våra boenden, han bodde med 2 andra precis vid stranden i en stor och relativt lyxig lägenhet. Men vi är inte bittra, har konstaterat att man inte vill pendla med bil i detta land då bilköerna är hopplösa i rusningstrafiken, så vi bor fantastiskt bra (utan strand runt knuten).

Premiärsurfning blev det för mig. Vi åkte ytterligare 5 mil söderut på lördagen, till 7 mile beach. Tyvärr var väl inte vädret på vår sida, mulet, men plaska i vattnet kan man ju göra ändå. Söndagen däremot bjöd på strålande sol. Trevligt. Något jag lärt mig av detta är att det kan absolut vara värt att köpa en våtdräkt, av många anledningar särskilt nu när det går mot vinter här:

1. Undvika skavsår på insidan av låren och övriga delar av kroppen.
2. Vadderar höftbenen så man slipper trycksår (kan iofs snaska mer och bygga på vaddering på så sätt).
3. Värmer när man ska ligga och plaska i vattnet i 3 timmar.

På torsdag ska vi åka och köpa en till bräda, så vi har två. Nu när jag kommit över delar av min vattenskräck, råkar ju vara tillsammans med en saltvattenfisk, så ska vi väl försöka komma iväg och surfa lite mer så man kanske lär sig lite i alla fall. Ett komplement till all skidåkning som man missat i vår, för att dämpa all abstinens!

Det blev tyvärr inte så mkt bilder tagna i helgen, men några hann vi med i alla fall.



Mulet, men kul ändå :)


Såhär pepp blir man när det är söndag och strålande sol.

Vart tog David vägen?

Bättre bättre dag för dag...

Mysig liten by vid ena änden av stranden...

Blöt hund

Smile.

Fick lov att lägga upp en bild på denna filur som jag hittade i garaget, DÖD som tur var. Sprutade lite extra insektsmedel på den ifall den skulle ligga och sova räv. Lite lagomt luden och långa ben om den skulle veckla ut dem. Tror den har liftat med bilen från campingsemestern, hittade den dagen efter vi kom hem.



2 kommentarer:

Danne sa...

Fan va härligt. Är lite avundsjuk på er som får surfa, ser sjukt härligt ut. Får väl hålla mig till SurfStreamen på Himlabadet =)Det var ju shorts-väder i påskhelgen men nu har den vanliga maj-kylan dragit in och igår snöade det t.o.m. Men det vänder väl snart igen hoppas jag.

Själv stack jag till Umeå över valborg och hälsade på Sunken och Josse. Blev en kombinerad födelsedagsfest/inflyttningsfest/valborgsfest. Hade riktigt trevligt. Satt och pratade om förra sommaren och kom fram till att en av höjdpunkterna var när vi fick besöka Davids stuga. Trist när vi insåg att det inte kommer bli ett återbesök i sommar, får ta det nästa år istället.

Limpy sa...

Haha! Gillar bilden på brädan ensam i luften och så hör jag din röst i huvudet när jag läser. Det är mysigt. :)