torsdag 12 maj 2011

Ida har fått ett till jobb!

Jaaa! Jag kanske kunde skriva att JAG har fått ett till jobb eftersom David inte skriver så många inlägg här i bloggen, men jag gillar nog att skriva om mig själv i tredje person. Idag var jag på intervju, på ett ställe som har ett flertal olika äldreboenden. Tog tid och klockade 5 minuter när jag kommit dit så jag klagar inte på avståndet till jobbet. Som ni förmodligen förstått så ska jag inskolas och få börja jobba som timvikarie vilket känns bra, de timvikarier som är där nu jobbar heltid så det blir spännande att se hur mkt det blir för mig. Jag har ju jobbet på bemanningsföretaget kvar, dock skönt att slippa pendla så mkt! Tackat ja till att jobba måndag till fredag 24-timmar om dygnet, tackat nej till helger. Skönt att kunna göra lite som man vill när man är här nere. De pengar man tjänar går till mat och nöjen och förstås lite på sparkontot, inga hyror eller andra tråkigheter att betala. Sweet. Dock de där studielånet som förföljer en, men man får väl se det som en påminnelse om verkligheten så det är okey :)

Ha en underbar helg alla ni. Återkommer efter våran weekend i Brisbane med bilder och uppdatering.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Vad jätteroligt! Grattis och tänk inte för mycket på studielånet... det finns liksom kvar :o)