onsdag 4 maj 2011

Saker att se och göra...

Australien är som vi alla förmodligen vet, ett ganska stort land. Vilket gör att det finns en hel del ställen att upptäcka. Vi har gjort en liten lista på saker vi vill se och göra medan vi är här, och när vi räknade ihop ställena så kom vi fram till att vi har saker att göra varje helg som kommer. Tänkte passa på att presentera våran lista här och har ni som läser fler förslag som ni hört om eller besökt så är de såklart välkomna, eftersom ni brukar vara så bra att skriva kommentarer menar jag ;)

  • Byron Bay och allt vad de innebär
  • Brisbane 
  • Fraser Islands och Whitsundays Island
  • Melbourne
  • Perth och västra Australien
  • Cykling i Kangaroo Valley
  • Åka och campa längs Great Ocean Road
  • Hunter Valley och alla dess vingårdar
  • Campa och surfa på Pebbly Beach med alla kängerur
  • Kika på Mt Uluru
  • Självklart besöka snowy mountains (skidåkningen spar vi förmodligen till nästa punkt)
  • Åka till Nya Zeeland (jag vet att det inte är i australien, men det är ganska nära?)
  • Trekking i Blue Mountains
  • Besöka lite röd-öken...
  • Surfing i Wollongong - check (kan bli fler gånger iofs)
  • Port Macquarie - check

Jo då, det verkar helt enkelt finnas saker att se och göra här. Så det är tur att vi prickat av några punkter i alla fall.

Som ni kanske märker så är jag ju lite fixerad vid alla djur som finns här. Idag var det fint väder och jag tänkte fixa till en perfekt studieplats i hörnet på våran uteplats. Började flytta och kånka på lite grejer, till sist återstod tre små betongblock. Jag tänkte tanken att det är nog ett perfekt ställe för både små och stora djur att gömma sig, men jag kikade där jag satte händerna och tänkte inte mer på det. Förrän när jag hade flyttat det översta blocket 1 dm. Då ser jag några långa lurviga ben som skyndar sig ner bakom de andra blocken! Denna gång var det inte en liten spindel. Han har suttit och tryckt där bakom hela dagen, och jag har inte vågat lura fram honom själv. Så jag fick bara en dålig bild där man knappt skymtar en liten del av honom men jag lägger upp den ändå :)

Som sagt, värdelös bild men man ser en liten del av rumpan på den i alla fall...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp!!! Fy så stor spindel. Har du glömt att du har sprayen....jag skulle använt den på en gång :D Kram från syster!

Anonym sa...

Hej hej!! Tycker ni ska ta Nya Zeeland i höst innan ni åker hem, så kan vi ses där!!
Kram från Marie Christensen

Anonym sa...

Ska ni inte på walkabout också? :)

Unknown sa...

Vi funderar faktiskt på att ta N.Z lite senare så det är inte omöjligt Marie. Vi tänkte passa på att kunna åka lite skidor när vi är där och jag har hört att det är bra från semptember :)

Maria: Det är klart vi ska på walkabout, vet du vart den där lilla pojken håller hus? Vore ju kul att stöta på honom :)