måndag 30 januari 2012

Happy Hank och Australia Day

Är det något landet down under är bra på så är det att fira saker och när de gör det så tycker jag ändå att det är ganska storslaget. Denna gång var det dags för Australia Day den 26/1, då firar de när engelsmännen kom hit för första gången. De klär ut sig i australiaflaggor och är grymt peppade!

Nog är det väl lite kontroversiellt att de firar det ändå, med tanke på att aboriginerna var här innan dess och det var väl då de började bli utrotade..det är endast 2% av australiens befolkning som är aboriginer nu. Nu ska jag väl inte prata historia som jag inte är så insatt i :)

Fira kan de då ialla fall, i stan va de konserter, marknader och jippon lite här och var. Classic-car utställning var det också och nog är det alltid lite kul att gå förbi och kika om man får se någon gammal fin Volvo när man är på andra sidan jorden. Fyra stycken lyckades jag skymta:

Volvo ett, två och tre

Volvo fyra

Det var ju även en hel del mattält här och var, som det alltid är på festivaler. Real Aussie BBQ, mycket turkisk snabbmat, och många bondgårdar som sålde hamburgare och kött från sina egna gårdar. En bondgård som hette Hereford Prime bjöd på det värsta, köttet var säkert gott och fint men jag..köttälskaren-Ida..tyckte det var såå hemskt när de hade en tjur stående i en inhängnad. Han var enorm, svårt att uppskatta hur många Kg men stooor. Sen hade de satt på han en hatt och sen stod det på en lapp att han hette HAPPY HANK, THE BEST MEAT YOU WILL EAT! Ni skulle ha sett han, han ser sååå skamsen och ledsen ut och pricken över i ett var när de satte på han en sadel och nån kille skulle rida på han. Han var ju så stor och trött att han knappt orkade röra sig...tur ja tog kort, här får ni se vad jag menar med (UN)HAPPY HANK!

Happy Hank?

Sååå söööt
Nåväl, jag lyckades vara på festivalen med Sara och Andreas under några timmar i alla fall och sen var det väl hem och dags att migräna igen. Mindre kul kanske.

Under förra veckan var David i Bangkok och jobbade, verkar ha varit långa dagar och mycket ätande av skumma saker. Kunderna tog ut dem på det ena och andra, första dagen var det på en kinarestaurant och fick äta anktunga, sniglar, något mindre ok... hajfena. Jag är nog glad att jag fick stanna hemma! Han hann även förbi MBK, det är där man köper äkta grejjer va? :) För han kom hem med 4 par fina Ray Ban glasögon till mig!

Nog är de väl äkta va? :)

That's all from me for today, see you another day!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar hända mkt over there, kul med lite festligheter. Hade gärna sett dig iklädd Aussieflaggan...nästa år kanske? Stackars unhappy Hank. Jag tror dock de flesta nötkreatur lever ganska unhappy liv. Det kanske var anti-kött propaganda. Egentligen var det sojaburgare de serverade ;) Puss från din sojaälskande syster!