onsdag 18 januari 2012

Vissa saker är bara inte menat

Jag kanske har nämt att tanken var att pröva ett nytt engelskatest, occupational english test (OET). Det skulle gå av stapeln den 28 Januari så det är det jag har suttit och förberett mig för på dagarna de senaste veckorna, men...saker och ting ska väl inte gå allt för smidigt va? :)

Nu har de haft två totala systemkrashar så de har fått lov att STÄLLA IN testet det datumet när lilla jag skulle skriva de här? Hur stor är sannorlikheten? :) Det är bara inte menat att jag ska jobba som sjuksköterska här, bara att gilla läget tror jag. Haha! Nästa testdatum är den 17 Mars och det känns väl lite väl länge sååå jag kanske börjar om och kör ett IELTS-test till då? Vi har sagt att jag ska göra nått till försök, annars får jag söka jobb som undersköterska ett tag för att ta nya tag sen. Vi har ju ändå ett par år på oss.

Igår hade vi en riktigt härlig eftermiddag, D kom för ovanligheten hem tidigt från jobbet så vi hann äta middag och träna innan klockan 18. Då kom en vän på besök från Melbourne hit för en fika, när det var dags för han att åka hem bänkande vi oss i soffan för att kolla på ännu några avsnitt av DEXTER!


Madde har pratat om Dexter i evigheter och i helgen tog vi tag i saken och köpte säsong 1. Till en början tänkte vi..det här är ju bra men inte såååå bra, men det blev bara bättre och bättre för varje avsnitt och nu är säsong 1 färdigtittat och det är nog inte bra för nerverna att se sånna bra serier?! Kan verkligen rekommenderas!

Nu ska här ätas frukost!

Over and Out

Inga kommentarer: