fredag 13 januari 2012

INTERNET

Finally, äntligen, bättre sent än aldrig, jaa...nu har vi det i alla fall. Internet! Som vi har längtat, det tog dem bara 21 dagar att koppla in det?! Jag vet inte vad de har gjort under tiden direkt, hemma tar det väl typ 21 timmar....max. Eller?

Det var ett tag sen nu så då ska vi se vad som har hänt: 

David jobbar och flänger på nya jobbet, utmanande och stimulerande roll som Territory Marketing Manager över sydostasien men trivs som fisken i vattnet.

Jag, ja va gör jag sitter med näsan begravd i skolböcker och forsätter kämpa med det där underbara älskade engelskatestet. Sist fick ja ju 6.5 på skrivdelen, men, måste ha 7 så IKKE denna gång heller. Jag börjar tro att det är mest mina pengar de vill ha, kanske har ett minst antal gånger man måste skriva för att bli godkänd. De kostar ju bara 2300:- varje gång!

Lägenheten, har vi fått riktigt fin i den mån det går. Tyvärr får man ju inte sätta upp saker på väggarna utan att betala per vägg man borrat hål i så vi får se om vi slår på stort och har alla lampor och tavlor på en vägg kanske? Trivs superbra i lägenheten, verkligen, ska ta kort nån dag och lägga upp tänkte jag! Förrsten, det kändes fantastiskt skönt att få hit alla sina grejer från Sverige! Tack ABB.

Cyklar, det gör vi i alla fall tre dagar i veckan nu när vi inte simmar, springer eller gymmar :) Helt underbart att få sadla hojjarna igen, rullar direkt in i en stor park från där vi bor och där är det knappt några bilar..vilket i övrigt i australien är ett stort problem. Vägarna är smala och bilarna är många och bilisterna bryr sig inte om de rammar en cyklist eller två. 

Helgerna, ja dom spenderar vi faktiskt för det mesta på stränderna. Känns som det har varit grymt mycket med flytt å fix med lägenhet, plugg å jobb så vi orkar inte så mycket annat. Eller David har väl engergi å surfar mest hela tiden, jag...läser engelskaböcker så det kan man ju iofs kalla för mysplugg.

Waterloo, heter stället där vi bor nu. Fantastiskt ställe faktiskt, tar 20 minuter att gå in till centralstationen, lika lång tid att köra till stranden, david hoppar bara på motorvägen och är på jobbet på 30 minuter, det finns en enorm supermarket som har öppet till 24 alla dagar, gym å pool har jag ju nämnt förut, en liten park där det är riktigt kul att ligga och titta på alla hundar som yrar runt å sen granne med stora parken också såklart.  Ja, that's it. Trivs gör vi i alla fall!

Grill, har David äntligen fått sig en också. Av en slump hittade han den på "blocket" en stor grill, med tre brännare(?), rostfrittstål, tre "rattar", hmm..elektrisk tändning.. och gasol såklart...och det bästa var att den var gratis :) De tidigare ägarna tyckte den brann lite dåligt och att man skulle byta ut brännarna, men efter en sen natt å mycket kärlek från "David the handyman" så funkar den galant! :)

Diskmaskin, är ju helt makalöst fantastiskt att ha. Tänk att jag gått hela mitt liv utan att veta vad det innebär att bo i ett hem med en sån makapär. Love it!

Matlagning, sköter mest David den senaste tiden. Han har lite av ett matlagningsil och jag börjar även se lite symtom på grillmani! Vi köpte ju nya fina kastruller och knivar när vi flyttade hit och det är ett tips till alla kvinnor som vill laga mindre mat, verkar vara prylarna som gör det kul för männen att laga mat :) Davids chef har skrämt upp david att om man inte grillar 5 gånger i veckan så riskerar man att bli utslängd ur landet, det är väl det han försöker leva upp till nu då.

Saknar, det gör man ganska ofta. Alla underbara vänner och våra fina familjer där hemma är saknade mest hela tiden. Vi har det dock fantastiskt bra här nere och två år kommer gå fort, svviiisssh så är vi hemma igen och då kan man bara sätta sig å drömma sig tillbaka till underbara Australien!

För er som har skype så heter jag: bodinida och david: davidolofsson

Ha en fantastisk dag.

Kram från oss.

Inga kommentarer: