måndag 19 augusti 2013

Födelsedagshelg

I helgen fyllde jag år och som en present så ville en tjej i mammagruppen ville sitta barnvakt åt Elsa. Så i fredags var jag och David ut på restaurang för första gången själva på 1-år. Härligt med friheten, men nog var det lite konstigt allt. Liksom lite Jahapp! Vi hade bokat in oss på en restaurang väldigt när där vi bor, för att slippa lägga tiden på att åka buss. Fantastiskt god mat, restaurangen var ratad plats 70 av 3730 restauranger här i Sydney och den höll klass. Falafel, Hummus och bröd till förrätt, till varmrätt blev det wagyubiff risotto och fish kefta. Var väl på restaurangen i ca: 1.5 timme och begav oss sedan ut på en promenad. Härligt att vara ute och strosa på kvällen utan vagn, det är frihet det :) Elsa hade skött sig galant, sovit hela tiden så det var ju piece of cake för Melani!

Just ja, glömde nämna presenten jag fick av David på restaurangen! Ett fint kort, med en massa skraplotter och en utskrift på en anmälan till Sydney Halv Marathon den 22 September. Tack! :)
Haha, jag hade pratat om att jag var sugen...och nu slapp jag fundera. Kul. Den banan är betydligt mindre kuperad än City2Surf så det blir skoj. Nu gäller det bara att en gång för alla bli av med denna envisa förkylning så jag kan börja springa igen.

Snart är det farsdag här, 1 September, så jag ska nog hitta på något bra till David också.

På lördagen när jag fyllde så tog vi en lugn förmiddag hemma, Elsa har ju börjat sova närmare 3 h på förmiddagen nu så vi njöt av solen på uteplatsen medan hon sov. Sen träffades vi upp med Pernille, Antony och Milla på Coogee och hängde på stranden och lekplatsen mest hela dagen. Härlig dag.

I söndags ville vi prova på nått nytt så vi åkte till Sydney Park, som ligger 10 minuter med bil från oss. En lagom stor park, med ett par ponds, en kulle med utsikt över stan samt en enorm lekplats. Elsa älskar verkligen att åka rutschkana och bara kika på alla andra barn!

Nog blir det bara roligare och roligare ju äldre Elsa blir, hon är superhärlig. Glad nästan jämt och utvecklar saker var och varannan dag tycker jag! Älskart!




Cruisar på Millas Tricycle, skapligt nöjd. 




Kittlig är hon allt..


Haha, hon ser verkligen ut som babsan i de där solglasögonen.

Tänk att den där pappan kan vara SÅÅÅ rolig


Inga kommentarer: