fredag 9 augusti 2013

Söndagens race.

På söndag har jag anmält mig att springa City2Surf, de sägs att det är världens största löpartävling med över 80 000 deltagare varje år. Vad vet jag!? Det är ett ganska kort race, 14 km, som börjar i Sydney city och avslutar på Bondi Beach och i mitten där nånstans så kommer heartbreak hill med 2 km uppförsbacke.

När vi flyttade hit pratade vi ju båda om att springa Sydney Marathon, men sen kom Elsa och nu känns det som att jag inte alls hinner få in den löparträningen som behövs för det. Detta race kan jag ju springa på vilja om inte annat. Nu har jag tyvärr varit sjuk i 2 veckor så det är väl kanske inte den bästa preppen för att göra bra resultat, men de blir kul med folkfesten å i nuläget är det bara det jag siktar på samt så har det varit en bra morot att komma igång med träningen igen efter graviditeten!

David och Elsa ska hänga på Bondi och vänta på mig :)



1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till😍ta det liiiite lugnt så inte förkylningen tar om igen😷 vilken folkfest det kommer att bli med 80000 deltagare, och fint väder ska ni få också🌞
Puss och kram