måndag 12 augusti 2013

Kalas och City2Surf

I helgen var vi på årets första 1-års kalas, Elsas kompis Milla hade kalas i Centennial Park. I riktig aussie-anda så var det strålande sol, bbq och parkhäng som gällde. Väldigt trevligt.

I söndags så var det äntligen dags för City2Surf för mig. Helt perfekt väder skulle det bli, 23 grader och sol under dagen men eftersom min start var redan 8.30 så var det helt okey temperatur då! Totalt blev det 83500 nånting deltagare så det var sjukt mkt folk, i början var det bara att försöka hålla sig på sidan och ta sig förbi alla som man ville förbi. Efter 5 km kom omtalade Heartbreak Hill, vilket så klart inte var så farligt som alla sagt. En dryga 3 km uppförsbacke, för att sen plana ut och en sista km uppför innan resten nerför till Bondi. Kom i mål på 70 minuter, vilket var mitt mål som jag satte upp kvällen innan :) Kände mig stark trots omständigheterna med långdragen förkylning och att jag inte sprungit på ett par veckor...så nu har jag verkligen fått mersmak för löpartävlingar med sån där lagom distans.

David och Elsa hade en toppendag tillsammans med Lorin, Lucas samt Lorins pappa som hälsade på från Canada. Vi tjejer va ju med och sprang. Elsa skötte sig galant i pappas sällskap, vilket var skönt att veta för oss båda. Hon har ju inte varit ute på galej med far sin utan mig just.

Huxflux så var helgen över och så var det vardag igen. Tråkigt när de går så fort, men fördelen är att nu kommer våren med stormsteg och vi får det lite varmare på dagarna och ljusare på kvällarna!

Kommande helg så fyller ju jag år och då ska faktiskt jag och David få gå på restaurang och så ska en tjej i mammagruppen vara barnvakt åt Elsa. Premiär efter 1 år!!

Ha en bra vecka gott folk.

Riggar för kalas. 

Elsa är ute och motionerar pappan..

Nog är hon bra sugen på en kick-bike allt.

Visst ska man ha en stor kakbit när man fyller ett!

Elsa, Lucas och Lucas farfar känner på pulsen i Hyde Park vid starten till City2Surf.

Varm och go


Beachen börjar fyllas på med folk efter loppet

Lunchdags för småttingarna

Målet.

Jag, min vän Emily, hennes svärmor och svägerska som också sprang.

Såhär blev det...

Inga kommentarer: