fredag 15 april 2011

Beach-häng, Djur på zoo och sånna som borde vara på zoo.

Lägger upp lite bilder på senaste helgens bravader: Lördagens båtresa till Manly Beach där vi stötte på några vilda djur, söndagens zoo besök. Ni kan ju gissa vilka djur som vi mötte på zoo och som vi stötte på i verkligheten eller vilka man kanske skulle kunna spärra in på zoo :)

Igår kväll vid läggdags hade vi besök av en söt liten ödla inne, man blir ju aldeles varm i hjärtat av de små söta liven. Till skillnad mot hur kallsvettig man blir av de där kackerlackorna..

Jag tänkte även passa på att fråga om det är nån som varit här på östkusten i Australien och har förslag på vad vi kan hitta på nästa torsdag till onsdag när D har påsklov? Tyvärr går ryktet att alla sydneysiders också åker ut och ser sig omkring så det ska vara mycket trafik och mycket folk. Men vi var sugna på att komma iväg nånstans i alla fall, så förslag på saker att se. Tack!

Operahuset från färjan

Söndagsglidare

I och A

Surfer-wannabe

Sjukt söt!

Stickig

Mindre söt

Strandhäng gillas av dessa två

En riktig slappare

För att inte tala om dessa lirare..

Jo då...

5 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Daaaavid knäppis / från Malte!

Ps gillade djurbilderna och surfingen!

Anonym sa...

Ni verkar ha det riktigt nice. Är det spindeln på bilden som fick sig en dust med spray :D Kram från syster.

Skön miljö sa...

Åh jag har hittat hit!
Saknar dig....Hoffmaestro spelade i Sälen den 13/4
vi skulle ha varit där!
Hoppas livet leker för er.
Jag är nyss hemkommen efter tredagaras konferens och fest.
T är trött!
Kramar i massor

Anna-Lotta sa...

hej hej mkt fina bilder och jag är övertygad om vem jag skulle vilja spärra in av alla de håriga varelser som du fångade på bild. Sitter här på min nästsista nattvakt med en Australienfrälst sykepleie spm starkt rekomenderar Brisbane, Fraiser Island, Surfers Paradise mm Ha det underbart på Påsklovet. Kram

Unknown sa...

- Haha, jag håller fullständigt med M. Vi kanske ska fråga zoo om de vill ha david?

- Näe L, sånna där stora spindlar har jag inte haft inne (än). Men om den kommer får den sig garanterat en puff av sprayen!

- Ååh T, du får gå och rocka på nån spelning utan mig i år. Får ta igen det i höst istället!

- A-L, hoppas du haft det bra i landet i väst. Brisbane med omnejd skall vi absolut besöka framöver, hört mkt gott om det.

Stor kram till er alla!