tisdag 5 april 2011

Det kommer mera...

Nu har det gått några dagar sen sist, det har varit helg och fint väder (i söndags) så då har jag tyvärr inte haft så mycket tid över till att skriva nått inlägg (eller velat för den delen). Nu har vi fått oss ett par att umgås med också, D's "kollega" August och hans flickvän Isabelle kom i fredags och blir här ett år. Trevligt, nu har jag någon att lyxhustrua mig med också.

Lördagen tillbringade vi kring Bondi, måste ju i alla fall ha kikat på stranden. Tyvärr blåste det ganska mycket och var lite mulet så det var bara grabbarna grus som slängde sig i för ett dopp, vad annars?! Det var ju tydligen karlarna i sällskapet som var mest sugna på att stöta på badvakterna, eftersom de hoppade i vattnet utanför flaggorna. Ganska snart kom det en karl med en fånig badmössa och sa åt dem, jag vet inte vart de här grabbarna i "Livräddarna på Bondi Beach" höll hus. Några sånna såg vi ej, de finns förmodligen inte. Söndagen var det däremot finväder så då besökte vi nästa strand, Manly. Riktigt fint. Små vågor var det dagen till ära också, så D passade på att prova på lite vågsurfing.

Appropå lite annat. Landsvägscyklarna har ju äntligen kommit, tyvärr verkar det vara dåligt med bra cykelvägar. Var ute och rekade igår morse innan jobbet, på en väg vi trodde hade potential. Grymt besvikna, riktigt tungt trafikerad väg visade det sig vara. Det är bara att leta vidare. Min jobbsituation: Jag har äntligen bestämt mig, bokat in engelskatestet den 7 Maj och sen ska väl sjuksköterskelegitimationen kanske vara klar i månad senare. Skoj! Finns ju så otroligt mycket mer jobbmöjligheter har jag märkt.

Nu får det vara nog med onödigt vetande, delar med mig lite bilder i alla fall. Främst från förra helgen då det var lite mulet, besök på Sydney aquarium och Blue Mountains hägrade då.

Såhär snygg blir man av att hänga på Bondi.
Pepp.
En glass är man väl värd efter en dag på stranden.

En tonfisk och en svärdfisk

vad passar bättre än att gå på aquarium en mulen dag



Sydney Harbour

Söta fladdermöss i botaniska trädgården

mindre söt långben

vilda kakaduor finns det gott om

klassiker..


Nån timme innan Earth Hour

Vilda possums finns det också

The Three Sisters vid Blue Mountains

1 kommentar:

Danne sa...

Det där ser ju helt värdelöst ut, hur kunde ni komma på en så vansinnig idé som att åka till Australien? Nä tacka vet jag mulet väder och snöslask.