torsdag 14 april 2011

Kan inte klaga...

Njuter. Den senaste veckan har varit riktigt bra, varit iväg på massa roligheter och dessutom haft fint väder. Kan det bli bättre såhär i mitten på April? Just nu ligger jag på en filt, i bikini på baksidan och bloggar, i solen förstås. Detta skriver jag inte för att göra er avundsjuka hemma i sverige, det är väl snarare jag som är avundsjuk på er som får uppleva våren. Underbara vår!

Cykel. I lördags lyckades vi äntligen få till en bra tur på cyklarna. En av D's kollegor är cyklist och de är ett stort gäng som är ute och kör olika turer varje lördag (om vädret tillåter). Så i lördags morse klockan 06:20 åkte vi för att möta upp gänget. Den tidiga tiden är väl dels för att slippa en del traffik och för att köra innan det blir för soligt och varmt :) Mespropp som jag är så blir jag alltid lite nervös inför att köra med ett gäng, gubbar, grabbar, karlar (en salig blandning av åldrar) som ensam tjej. Alla kanske inte är lika snälla som D när vi är ute och cyklar, men de skötte sig bra! Ett premiäråk på 5.5 mil gav mersmak, om vädret tillåter så bär det iväg på en 10 mila tur nu på lördag. Skoj! I övrigt har vi försökt varit uppe innan D börjar jobbet för att cykla, lyckats ett par gånger men det är emellanåt segt att ta sig upp kl 6 för att träna!

Strand. Beach-häng har vi också hunnit med, dels efter cykelturen och sen har jag och min lyxhustruvännina varit på Bondi och bättrat på brännan. D kämpar på med surfningen, i lördags fick han på nöten av en tjej i vattnet (nej, det var inte jag). Som tur va prickade hennes bräda han på mjukdelarna nedanför nyckelbenet, med tanke på blåmärket han fick var det nog som sagt tur att det inte blev en nyckelbensfraktur eller utslagna framtänder (igen).

Årskort. I söndags var vi på Sydney Wildlife Zoo och kikade på allt från äckliga insekter till söta råttor, kängeruer å koalor (inte vilda så än kan vi inte pricka av att vi sett dem). Har även fixat ett årskort så vi kan gå hur många gånger vi vill på aquariet, massa zoo'n och åka upp i sydney tower och kika på utsikten. Bra med årskort om man får främmande som också vill kika :) Skillde 70 kr mellan att se alla och att skaffa ett årskort.

Jobb. Jag har ju även varit och jobbat i veckan, skabbigt äldreboende men supergullig personal och boende. Tyvärr var det några av personalen som slet och slängde med de äldre, och det är något jag verkligen avskyr. När en människa sliter i en annan människas nacke och armar när de ska hjälpa dem av eller på med en tröja. Nää ush!! Men annars var det bra, förutom när jag skulle ta mig hem. Det var bara 1.1 mil så jag tänkte gå, men blev övertalad att åka tåg/buss istället. Så jag började leta tågstation utan nån direkt karta. Tyvärr låg tågstationerna åt motsatt håll från där vi bor så hade jag börjat gå hemmåt direkt så hade jag varit hemma långt innan jag var pga att jag letade. Den första stationen var tillfälligt stängd men efter ett tag lyckades jag hitta en buss som tog mig lite närmare hemmåt i alla fall, men efter 2.5 timmes promenad var jag hemma. Kul med vardagsmortion.


Bil. Förresten, D ville att jag skulle nämna att vi fått ytterligare en ny bil. En leasingbil, Toyota som gått 1600 mil och har 280 hästkrafter. Viktigt enligt D, mindre viktigt enligt mig :)


Lägger upp lite bilder på hur våran lilla lya ser ut. Kortfattat så är det väl inte direkt en lya i våran smak, men den har potential. Den är fräsh och nymålad alldeles innan vi flyttade in, de har även varit snälla och lagt in en NY heltäckningsmatta :) Men detta fenomen är ju ganska så bekvämt, när man är frusen om fötterna!

Ett litet garage..

Köket och uteplatsen, dörren till höger gömmer tvättstuga och en liten toalett.
Vardagsrummet med eleganta soffor a'la 90 tal, till vänster döljes en tjocktv och en stor klumpig tv/stereo-bänk
Köket med eleganta blå bänkskivor
Trappan till övervåningen

Gästrummet står tomt för studen, det är bara att höra av er om ni tänker besöka sydney så finns det sovplats :)
The Master Bedroom, med hitta nemopåslakan som var ibäddade när vi kom!

The Master Bathroom, förutom färgvalet ganska mysigt faktiskt.
Vår nya bil Toyota Aurion AT-X (för den som är intresserad)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med Blogg o bilder! / Karin

Danne sa...

Ni ser ju inte ut att ha det allt för dåligt. Fräscht radhus å bilbyte varannan vecka =) Säg till när ni får köra Audi, en R8 måste ni ju kunna få ut några veckor tycker jag =)

Gällande vädret så njut så länge det varar, snart är det vi i norr som sitter i solen med en kall öl medan ni drar på er topp-luvan, eller våtdräkten iallafall =)

Hade ju varit hur kul som helst om man kunnat komma å hälsa på men med nuvarande biljettpriser så är det ju tveksamt ifall man har råd. Ska fundera på det iallafall. Hade ju varit skoj om man haft pengar kvar för att hitta på något när man väl tagit sig runt klotet också =)

Heidi Jensen sa...

Hei Ida. Håper dere har det bra. Ser nu veldig koselig ut der dere bor. Nyt sol og varme for dere skal vel ikke bosette dere der nede for godt. Dere kommer vel hjem til Sverige? Kunne godt tenke meg å reise dit jeg også. Sikkert en stor opplevelse å få bo der en periode. Kos dere. Kram från Heidi i Bodø.

Anna-Karin sa...

Hej på er! Låter som att ni har det kanonbra där borta. Roligt! Skoj att se på lite bilder också. Här hemma i Sundsvallo är nästan all snö borta nu och det börjar bli grönt på träden. Så det är riktigt skönt. Vi var och gick jämtlandstriangeln i helgen med pappa och carina och det va härligt. Annars är det jobb som vanligt. Vi får prata nån dag på Skype! Kram Anna-Karin (Larsa hälsar nog han med)

Leffe sa...

Håller med David, klart det ska vara bild på bilen. Nu börjar det se ut som lite klass på tillvaron. En Toyota! Nu är toppen nära. (Obs: Inte ironi). Ser ut som att ni har det bra. Kom ihåg flugsmälla och revolver om ni ska ut och campa nu. Ha det fortsatt bra.